вторник, 5 август 2014 г.

Салата с пържени патладжани (или патладжани почти по корейски)



Тази салата е с доста необикновен, бих казала дори: екзотичен за българина вкус и аз имах колебания дали да я публикувам в блога си. Реших се да го направя след като с изненада установих с какво нетърпение домашните ми чакаха да се маринова и охлади моето творение и с какъв апетит я нападнаха след това. Получих и заявка пак да направя такава. И това реши проблема за мен: ще се покаже на строгите съдници на блога.

Писала съм "почти по корейски", защото начинът на нарязване на зеленчука, а и вкусът на маринованите зеленчуци е същият като на  морковите по корейски>>>, които с апетит си похапвах, докато пребивавах в Сибир. Там за първи път опитах подобна храна - и до ден днешен този вкус ми е любим. Но с чушки и патладжан не бях пробвала да правя подобна салата.
Получи се  много вкусно!




Необходими продукти за 2 порции:
3 средно големи патладжана
2 сладки чушки (зелени или червени, а може и от двата цвята)
2 големи моркова
1 голяма глава кромид лук
3-4 скилидки чесън
1/2 ч.л. смлян кориандър
прясно млян чер пипер на вкус
2 с.л. винен оцет
2 ч.л. мед
олио за пърженето и подправяне
соев сос
зелени подправки за украса (аз имах  само босилек)





Патладжаните нарязваме на тънки дълги пръчици, като се стремим да са с приблизително еднакви размери. Посоляваме ги, но не твърде обилно, разбъркваме със солта и ги оставяме в хладилника поне за 8 часа.

След това изливаме черния сок, измиваме ги, подсушаваме и пържим във врящо олио, докато придобият златист цвят.
След като се изпържат, ги изваждаме с решетеста лъжица и поставяме върху кухненска хартия, да попие излишната мазнина..
Докато се пържат патладжаните, нарязваме другите зеленчуци:
морковите и чушката - на тънки дълги пръчици, като се стремим пръчиците да са с еднаква дължина и дебелина; лука - на тънки полумесеци, чесъна смачкваме.

За дресинга разбиваме меда и оцета.



Нарязаните зеленчуци смесваме в купа с изпържените патладжани, добавяме чесъна. Поливаме с дресинга, добавяме соев сос на вкус, кориандъра, черния пипер и разбъркваме.

Прибираме в хладилник за поне 12 часа.
Колкото по-дълго престои да се маринова, толкова по-вкусно.

Сервираме салатата добре отцедена от маринадата. Поливаме с олио (или зехтин по ваш избор).

Да ви е сладко!










2 коментара:

  1. Обичам този тип салати!Поздравления,Валя!:)Усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че ти харесва предложението ми, Милена! Благодаря за пожеланията! И на теб усмихнат ден също!

      Изтриване