сряда, 3 декември 2014 г.

Доматена супа с пилешко и ориз





Понякога в ежедневието, когато нямам време за специално пазаруване и трябва да измисля с какво да нахраня семейството си сито, бързо и вкусно,  просто импровизирам гозбите.

Тази доматена супа е тъкмо една такава импровизация.
Публикувах я тук, защото се получи много вкусна и си помислих, че идеята може да се хареса на някого.





Необходими продукти за 8 големи порции:

500 гр пилешко месо (аз използвах бутчета)
1 консерва (800 гр.) домати на кубчета или смлени
4 големи глави кромид лук
2-3 големи моркова
1 голяма, месеста, сладка чушка (аз имах само червена, но мисля, че със зелена ще стане дори още по-вкусно)
2 пълни шепи ориз
100 мл олио
сол, черен пипер - на вкус
3-4 белтъка от яйца, или 2 цели яйца (по желание)
1 пълна ч.л. сушена ронена чубрица или друга суха подправка

пресен магданоз и малко сирене - за сервирането





Лука нарязваме на тънки полумесеци.
Аз използвах наистина големи глави лук затова първо разделих всяка глава на 2 половини, а после всяка половина разрязах напречно на 2.

Морковите и чушката нарязваме на кубчета.

Бутчетата слагаме  в тенджерата заедно  с 2 чаши студена вода. оставяме ги да се сварят на умерен огън. След като  месото се свари, обезкостяваме,  накъсваме го на ситно и връщаме в бульона.

В тиган слагаме лука с олиото и го оставяме да се задуши под капак. След като лукът омекне, добавяме морковите и чушката и продължаваме да задушаваме до пълното омекване на всички зеленчуци.

Посоляваме, добавяме черен пипер на вкус и сипваме в тигана доматите.
Оставяме зеленчуковата смес да покъкри 5-6 минути и изсипваме при пилешкото с бульона.

Оставяме ястието да заври и сипваме ориза. След като оризът се свари, добавяме вряла вода според това, колко гъста желаем да бъде супата. Добавяме сушената зелена подправка (аз имах сушена чубрица). Оставяме да поври още 2-3 минутки и отдръпваме от огъня.

Имах и няколко белтъка в хладилника, разбих ги с вилица и изсипах накрая във врящата супа, като непрекъснато бърках. Те коагулираха на късчета и допълнително сгъстиха и обогатиха супата. Може да направите същото с 2-3 цели, предварително разбити яйца или изобщо да не слагате.

Поднасяме с листенца пресен магданоз.
По препоръка на дъщеря ми сложих във всяка купичка и парченца сирене.
Въпреки че супата е с пилешко и белтъци, сиренето я направи още по-вкусна.


Добър апетит!








4 коментара:

  1. Честита коледна премяна,Валя:)!
    Супата е превъзходна,много ми са любими супичките,особено в тези студени зимни дни....Поздрави:)!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ти ми подсказа идеята за коледната премяна, Маленка! Толкова ми хареса твоята със заскрежените ябълки и пръчката канела. А супичките,,, да, чудно е да си хапне човек гореща супичка в студените дни..

      Изтриване
  2. И аз се нареждам за купичка от тази импровизирана супичка. Правя често пилешки супи и повечето пъти не се повтарят една с друга, но точно такъв вариант не съм готвила. Следващата ще е такава, а със сирене ще се хареса на дъщерята и зетя със сигурност! И снимките са ти много хубави, Валя, и премяната на блога. Ама аз как да си направя звездите да светят по празнично?!:))

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря ти, Весе! Рaдвам се, че ти харесва! А за звездичките има начин, ще видиш в твоя блог. Поздрави!

    ОтговорИзтриване