Когато дойде зимата, кой знае защо, ентусиазмът ни за готвене намалява. Тази година тази наша готварска "леност" също не ни отмина и почти два месеца на практика не сме пускали нови рецепти в блога си. А тази зима, благодарение на студеното явление "Ла Ниня", зародило се над Тихия океан, беше толкова необичайно люта и неуютна за нашите географски ширини, че съвсем ни се беше отщяло да готвим. Проблемът е, че по мнението на метеоролозите "Ла Ниня" никога не е стигала до нашите географски ширини. Но глобалното затопляне очевидно си дава последиците. А ние пък си дадохме почивка, събрахме нови сили и вдъхновение, за да се впуснем през следващите месеци в нови кулинарни приключения.
Но преди да се отдадем на кулинарно творчество след такава дълга "творческа пауза" :), решихме да споделим с нашите читатели една изключително интересна публикация, на която се натъкнахме в руския сайт www.adme.ru. Публикацията не касае конкретнa кулинарна рецепта, но е пряко свързана с процеса на представянето и рекламата на хранителни продукти на широката публика. Или, за да сме по-ясни, става дума за творческия процес на кулинарната фотография. Въпреки че материалът ни вече беше публикуван, интересът ни продължи и ние буквално "в движение" разширихме тази подборка с още примери и снимки, за да бъде представата на читателите за измамата на фууд стилистиката възможно най-пълна.
Без съмнение на всеки от нас се е случвало да замре във възхищение пред рекламен фотос на някое ново кулинарно изкушение, което изглежда толкова живо, истинско, примамливо на снимката, че направо ти се иска да го захапеш! Но ако видите какво всъщност снимат фууд фотографите и как приготвят хранителните стилисти изкусителните на вид храни, вие ще се отвърнете и няма да искате за нищо на света да се докоснете до тях!
На нас като кулинарни блогъри, които сами си правят снимките и полагат на моменти неимоверни усилия ястията, които представяме, да изглеждат добре, да са примамливи, апетитни, естетични - това понякога ни се удава изключително трудно. Може би фотосите са най-тежката част от блогърството, поне за нас, защото колкото и вкусно да е това, което си направил, ако то не примамва с външния си вид, ако не изглежда свежо, сочно, апетитно, ако не предизвиква обилно слюноотделяне от показаните снимки... кой ще ти повярва, че е апетитно и вкусно и си струва да си го приготвиш?!
Проблем, който изниква пред нас отново и отново при представянето всяка нова рецепта...
Е, след като видяхме тези материали, въздъхнахме с облегчение и с немалка доза гордост от това, което без измама успяваме да постигнем при своите фотоси в блога!
А това пък прави негодуванието на блогъри от нашия "калибър" още по силно, когато крадат снимките им (защото ние далеч не сме единствените, които представят истинска храна и я снимат сами, без никакви уловки и измама!
Ние двете и блогъри като нас с чиста съвест можем да кажем:
Това, което ние снимаме и представяме, е истинско! Гледайки снимките, всеки наш посетител може да не се съмнява, че поредната поднесена от нас храна е точно това, което вижда! Че в нея няма никакъв фалш, няма уловки, няма измама!
Но какви всъщност са апетитните и примамливи храни, които виждате често по рекламните фотоси - по телевизия, списания, билбордове?!
Хайде да повдигнем заедно завесата и да видим какво и как снимат професионалните фууд стилисти и фотографи:
***Всички снимки са от интернет и са публикувани тук единствено с познавателна цел.
1. Плодовете във всяка реклама трябва да блестят. За целта не са необходими някакви специални средства. Достатъчно добра работа ще свърши спрей дезодорант. Освен да изпълнява основната си функция, дезодорантът спрей ще придаде особено силен блясък на ягодите, ябълките, гроздето и на много други плодове. Само че след като свършат снимките, тези плодове трябва да се изхвърлят. Те не стават за ядене.
2. Вместо със сироп, поливат американските палачинки с моторно масло. Блюдо, от което може да получите позив за повръщане, ако ви го поднесат, но изглежда убедително. Истинският сироп попива бързо в тестената храна, затова го заменят с моторно масло. Така стилистът и фотографът ще успеят да направят нужните им кадри. А след снимките, разбира се, палачинките отиват в кошчето за смет.
3. Кюфтетата в бургерите са оцветени с вакса за обувки. Кюфтетата от рекламите са почти сурови, пекат ги на скара не повече от няколко секунди, за да останат големи и сочни, да не губят от влагата си. След това ги оцветяват с обущарска вакса, а за създаването на резките, имитиращи следи от грил, притискат към кюфтетата нажежени шишчета за скара. Това видео ще ви покаже как подготвят бургерите за снимките професионалните фууд стилисти>>>
4. Мислите, че това на снимката е топено под грил сирене? Хранителните стилисти и фотографи загряват вода, топват парчето сирене в нея за няколко секунди, за да му придадат леко разтопен вид и го слагат в бургера. Пластовете храна в такъв бургер се наслагват с хирургическа точност, често пъти с пинцети, за да бъде всяко парченце точно на мястото си за снимката.
5. Това пухкаво хлебче най-вероятно е студено, а семенцата върху него са щателно залепени едно по едно с пинцета, за да се прикрият всички недостатъци по коричката и да изгллежда по-апетитно:
6. Тази апетитна напитка най-вероятно е гранулиран гел, премесен с вода, а капките кондензирана влага по стъклото на чашата - спрей от смес на царевичен сироп и вода.
7. Глицерин за морските дарове. Толкова любимите на всички морски дарове бързо изсъхват. За да изглеждат колкото се може по-дълго свежи и сочни, преди снимките ги обработват със смес от вода и глицерин. Само да не си помислите да хапнете от тях, ако не искате да получите разстройство... :)
8. В китайските нудъли добавят сироп от глюкоза. Макаронените изделия съхнат бързо, а това не устройва фотографите. Е, сиропът от глюкоза поне е съедобен - от него няма да се отровите...
9. Отделните блатове на тортите се наслояват с картон и закрепят с клечки за зъби. Сладкарските кремове бързо овлажняват блатовете, попиват в тях и последните не изглеждат достатъчно обемни, пухкави и свежи. Подобни трикове прилагат и при снимането на сандвичи и бургери.
10. За да остане бирата достатъчно дълго време пенлива, в нея сипват препарат за миене на съдове. Голям проблем е да остане по време на снимане бирата с нейната пухкава шапка от пяна - знаем го от личен опит. Такава чаша бира ще може да бъде снимана в цялата си привлекателност. Само да не забравите след това да я излеете в мивката... ;)
11. Сладоледът се заменя с пюре от... нещо си. Истинският сладолед много бързо се разтапя, особено подложен на светлината на прожекторите. А оцветеното картофено пюре например върши отлична работа да имитира любимия на всички сладолед. Същата работа може да свърши паста от оцветено нишесте, пудра захар, мазнини, царевичен сироп и други компоненти. С две думи всичко друго, но не и сладолед. Ето едно клипче, което ви показва как правят това фууд фотографите>>>
12. Вместо разбита на пухкав крем сметана - крем за бръснене. Той държи формата си и не се отпуска бързо. Фотографът може спокойно да завърши снимките. Жалко само за вкусния десерт - след снимките приготвените чашки отиват на боклука.
13. Кубчетата лед са от пластмаса. Сигурно е, че няма да се разтопят преди да свършат снимките. Е, те поне могат да се заменят накрая с истински... :)
14. В рекламите на зърнените закуски заменят прясното мляко с лепило ПВА. Така зрънцата остават на повърхността и не се мокрят от "млякото".
15. В газираните напитки добавят разтворими шумящи лекарствени таблетки (например разтворим аспирин). Съединението на газирана вода с разтворими таблетки предизвиква химическа реакция на неутрализация и мехурчетата се издигат на повърхността толкова дълго, колкото е нужно на фотографа.
16. Печеното пиле е натъпкано с кухненска хартия. За снимките то всъщност не е печено на грил, както се полага. Също както и кюфтетата за бургери, то е обработено топлинно съвсем за кратко, след което е оцветено с оцветители и за да изглежда съблазнително пухкаво и издуто, вътрешността му е натъпкана добре с кухненски салфетки. След това е зашито. Изглежда апетитно, нали? Само че не може да се яде.
17. За снимките на приготвени сосове използват восък. Готовите за сервиране сосове се разтичат и съвсем не изглеждат привлекателно в лъжичките. Затова в тях добавят разтопен восък в съответния цвят. Може да не става за ядене, но пък за снимката има идеална консистенция.
18. Горещите блюда димят с изкуствена пара. Този печен картоф дими като току-що изваден от фурната. За подобни снимки се използват цели три прийома. Вижте и трите начина на това видео >>>
19. За да изглеждат плодовото дръвче отрупано с плод, фоод фотографът може да се въоръжи с игла и конец и да започне да "шие" по клоните на дръвчето плодове. Това е тотална фалшификация и заблуда, но е важно да се придаде тази видимост за нещата, която искаме, нали?
Е, какво си мислите сега?
Следващият път, когато по телевизията завъртят реклама на бира, сладолед или сандвич, дали ще ви се прииска веднага да посегнете към тях? Или ще предпочетете домашните?
Затова пък в нашия блог всичко е истинско. Дори и да не е така безупречно снимано, както ни се иска, но може да посегнете и да си го хапнете веднага след края на фотосесията. Което нашите домашни и ние самите винаги с удоволствие правим...
Ако харесвате нашите рецепти, подкрепете блога ни, като разгледате рекламите, които са ви впечатлили. Благодарим ви!
Източници тук>>>
тук>>>
и тук>>>
Без съмнение на всеки от нас се е случвало да замре във възхищение пред рекламен фотос на някое ново кулинарно изкушение, което изглежда толкова живо, истинско, примамливо на снимката, че направо ти се иска да го захапеш! Но ако видите какво всъщност снимат фууд фотографите и как приготвят хранителните стилисти изкусителните на вид храни, вие ще се отвърнете и няма да искате за нищо на света да се докоснете до тях!
На нас като кулинарни блогъри, които сами си правят снимките и полагат на моменти неимоверни усилия ястията, които представяме, да изглеждат добре, да са примамливи, апетитни, естетични - това понякога ни се удава изключително трудно. Може би фотосите са най-тежката част от блогърството, поне за нас, защото колкото и вкусно да е това, което си направил, ако то не примамва с външния си вид, ако не изглежда свежо, сочно, апетитно, ако не предизвиква обилно слюноотделяне от показаните снимки... кой ще ти повярва, че е апетитно и вкусно и си струва да си го приготвиш?!
Проблем, който изниква пред нас отново и отново при представянето всяка нова рецепта...
Е, след като видяхме тези материали, въздъхнахме с облегчение и с немалка доза гордост от това, което без измама успяваме да постигнем при своите фотоси в блога!
А това пък прави негодуванието на блогъри от нашия "калибър" още по силно, когато крадат снимките им (защото ние далеч не сме единствените, които представят истинска храна и я снимат сами, без никакви уловки и измама!
Ние двете и блогъри като нас с чиста съвест можем да кажем:
Това, което ние снимаме и представяме, е истинско! Гледайки снимките, всеки наш посетител може да не се съмнява, че поредната поднесена от нас храна е точно това, което вижда! Че в нея няма никакъв фалш, няма уловки, няма измама!
Но какви всъщност са апетитните и примамливи храни, които виждате често по рекламните фотоси - по телевизия, списания, билбордове?!
Хайде да повдигнем заедно завесата и да видим какво и как снимат професионалните фууд стилисти и фотографи:
***Всички снимки са от интернет и са публикувани тук единствено с познавателна цел.
1. Плодовете във всяка реклама трябва да блестят. За целта не са необходими някакви специални средства. Достатъчно добра работа ще свърши спрей дезодорант. Освен да изпълнява основната си функция, дезодорантът спрей ще придаде особено силен блясък на ягодите, ябълките, гроздето и на много други плодове. Само че след като свършат снимките, тези плодове трябва да се изхвърлят. Те не стават за ядене.
2. Вместо със сироп, поливат американските палачинки с моторно масло. Блюдо, от което може да получите позив за повръщане, ако ви го поднесат, но изглежда убедително. Истинският сироп попива бързо в тестената храна, затова го заменят с моторно масло. Така стилистът и фотографът ще успеят да направят нужните им кадри. А след снимките, разбира се, палачинките отиват в кошчето за смет.
3. Кюфтетата в бургерите са оцветени с вакса за обувки. Кюфтетата от рекламите са почти сурови, пекат ги на скара не повече от няколко секунди, за да останат големи и сочни, да не губят от влагата си. След това ги оцветяват с обущарска вакса, а за създаването на резките, имитиращи следи от грил, притискат към кюфтетата нажежени шишчета за скара. Това видео ще ви покаже как подготвят бургерите за снимките професионалните фууд стилисти>>>
4. Мислите, че това на снимката е топено под грил сирене? Хранителните стилисти и фотографи загряват вода, топват парчето сирене в нея за няколко секунди, за да му придадат леко разтопен вид и го слагат в бургера. Пластовете храна в такъв бургер се наслагват с хирургическа точност, често пъти с пинцети, за да бъде всяко парченце точно на мястото си за снимката.
5. Това пухкаво хлебче най-вероятно е студено, а семенцата върху него са щателно залепени едно по едно с пинцета, за да се прикрият всички недостатъци по коричката и да изгллежда по-апетитно:
6. Тази апетитна напитка най-вероятно е гранулиран гел, премесен с вода, а капките кондензирана влага по стъклото на чашата - спрей от смес на царевичен сироп и вода.
7. Глицерин за морските дарове. Толкова любимите на всички морски дарове бързо изсъхват. За да изглеждат колкото се може по-дълго свежи и сочни, преди снимките ги обработват със смес от вода и глицерин. Само да не си помислите да хапнете от тях, ако не искате да получите разстройство... :)
8. В китайските нудъли добавят сироп от глюкоза. Макаронените изделия съхнат бързо, а това не устройва фотографите. Е, сиропът от глюкоза поне е съедобен - от него няма да се отровите...
9. Отделните блатове на тортите се наслояват с картон и закрепят с клечки за зъби. Сладкарските кремове бързо овлажняват блатовете, попиват в тях и последните не изглеждат достатъчно обемни, пухкави и свежи. Подобни трикове прилагат и при снимането на сандвичи и бургери.
10. За да остане бирата достатъчно дълго време пенлива, в нея сипват препарат за миене на съдове. Голям проблем е да остане по време на снимане бирата с нейната пухкава шапка от пяна - знаем го от личен опит. Такава чаша бира ще може да бъде снимана в цялата си привлекателност. Само да не забравите след това да я излеете в мивката... ;)
11. Сладоледът се заменя с пюре от... нещо си. Истинският сладолед много бързо се разтапя, особено подложен на светлината на прожекторите. А оцветеното картофено пюре например върши отлична работа да имитира любимия на всички сладолед. Същата работа може да свърши паста от оцветено нишесте, пудра захар, мазнини, царевичен сироп и други компоненти. С две думи всичко друго, но не и сладолед. Ето едно клипче, което ви показва как правят това фууд фотографите>>>
12. Вместо разбита на пухкав крем сметана - крем за бръснене. Той държи формата си и не се отпуска бързо. Фотографът може спокойно да завърши снимките. Жалко само за вкусния десерт - след снимките приготвените чашки отиват на боклука.
13. Кубчетата лед са от пластмаса. Сигурно е, че няма да се разтопят преди да свършат снимките. Е, те поне могат да се заменят накрая с истински... :)
14. В рекламите на зърнените закуски заменят прясното мляко с лепило ПВА. Така зрънцата остават на повърхността и не се мокрят от "млякото".
15. В газираните напитки добавят разтворими шумящи лекарствени таблетки (например разтворим аспирин). Съединението на газирана вода с разтворими таблетки предизвиква химическа реакция на неутрализация и мехурчетата се издигат на повърхността толкова дълго, колкото е нужно на фотографа.
16. Печеното пиле е натъпкано с кухненска хартия. За снимките то всъщност не е печено на грил, както се полага. Също както и кюфтетата за бургери, то е обработено топлинно съвсем за кратко, след което е оцветено с оцветители и за да изглежда съблазнително пухкаво и издуто, вътрешността му е натъпкана добре с кухненски салфетки. След това е зашито. Изглежда апетитно, нали? Само че не може да се яде.
17. За снимките на приготвени сосове използват восък. Готовите за сервиране сосове се разтичат и съвсем не изглеждат привлекателно в лъжичките. Затова в тях добавят разтопен восък в съответния цвят. Може да не става за ядене, но пък за снимката има идеална консистенция.
18. Горещите блюда димят с изкуствена пара. Този печен картоф дими като току-що изваден от фурната. За подобни снимки се използват цели три прийома. Вижте и трите начина на това видео >>>
19. За да изглеждат плодовото дръвче отрупано с плод, фоод фотографът може да се въоръжи с игла и конец и да започне да "шие" по клоните на дръвчето плодове. Това е тотална фалшификация и заблуда, но е важно да се придаде тази видимост за нещата, която искаме, нали?
Е, какво си мислите сега?
Следващият път, когато по телевизията завъртят реклама на бира, сладолед или сандвич, дали ще ви се прииска веднага да посегнете към тях? Или ще предпочетете домашните?
Затова пък в нашия блог всичко е истинско. Дори и да не е така безупречно снимано, както ни се иска, но може да посегнете и да си го хапнете веднага след края на фотосесията. Което нашите домашни и ние самите винаги с удоволствие правим...
Ако харесвате нашите рецепти, подкрепете блога ни, като разгледате рекламите, които са ви впечатлили. Благодарим ви!
Източници тук>>>
тук>>>
и тук>>>